Otwarcie restauracji - 10 rzeczy, które musisz wiedzieć (część 2)

ABC Franczyzy

W ostatnim artykule przybliżyliśmy Ci pierwsze kwestie, na jakie warto zwrócić uwagę przed otworzeniem restauracji. Jeżeli jeszcze nie widziałeś naszego wpisu, przejdź i sprawdź go koniecznie. W tym artykule przyjrzymy się kolejnym istotnym kwestią z naszej listy rzeczy, na jakie warto zwrócić uwagę przed otwarciem nowej restauracji.



 

Zaplanuj kulturę organizacji

 

Osiągnieciu sukcesu nowej restauracji sprzyja zaplanowanie etykiety, ram współpracy oraz interakcji między pracownikami. Dlatego opracuj jasne zasady odpowiedzialności pracowników za poszczególne elementy działania restauracji. Zadbaj o możliwość przepływu dobrego feedbacku pomiędzy członkami zespołu. Zwróć również uwagę, co zrobisz dla swojego zespołu, by zapewnić mu pracę w doskonałej atmosferze, którą przeniosą na Twoich klientów. Sposób, w jaki traktujesz swoich pracowników, wpływa na to, jak oni traktują Twoich klientów. Dlatego warto od samego początku kształtować kulturę swojej organizacji.

 


 

Pamiętaj o uzyskaniu odpowiednich licencji

 

Otwierając restaurację, musisz zdobyć odpowiednie licencje i zezwolenia. Należy do nich wpis do rejestru zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność oraz o zatwierdzenie zakładu przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Jeżeli planujesz sprzedaż alkoholu, musisz uzyskać koncesje wydaną przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Odpowiedniej licencji wymaga również np. publiczne odtwarzanie muzyki.

 


 

Przemyśl wykorzystanie systemy POS

 

Bardzo rzadko zamówienia przyjmowane są już za pomocą papieru i długopisu. Restauracje powszechnie korzystają z systemów POS. Pomagają one obsługiwać klientów szybciej oraz bez pomyłek. Ty z kolei zyskujesz dzięki nim pewną wiedze na temat sprzedaży w swoim lokalu, stanów magazynowych i wiele więcej.

 

 

Przygotuj świetne menu

 

Przygotowanie menu wymaga czasu i przemyślenia preferencji Twoich klientów. Jeśli marzysz o otwarciu restauracji, być może już wiesz, co chcesz w nim zamieścić. Rozważ przedyskutowanie swoich pomysłów z przyjaciółmi i rodziną. Pomogą Ci w ocenieniu elementów Twojej oferty i ułatwią Ci wybór pozycji, które są najsmaczniejsze i najbardziej obiecujące w kontekście sprzedaży.


 

 

Stwórz plan marketingowy

 

Potrzebujesz planu marketingowego obejmującego witrynę internetową, media społecznościowe, produkcję wideo, projekt menu, wizytówki i wszelkie inne materiały drukowane, których możesz potrzebować. Pracy będzie dużo i będzie wymagała wiedzy z zakresu marketingu – szczególnie w obszarze internetu. Zatrudnij kogoś, kto zajmie się marketingiem Twojej restauracji, abyś mógł skoncentrować się na prowadzeniu firmy.

 

 

Podsumowanie

 

Otwarcie restauracji to wielka satysfakcja i radość, ale wymaga bardzo dużo pracy. Możesz ułatwić tę pracę, tworząc plan oraz strategię, której będziesz się konsekwentnie trzymając. Zachowaj cierpliwość podczas całego procesu i wiedz od samego początku, jaka ma być Twoja restauracja.

W Krówka i Połówka doskonale wiemy, jak dużo pracy wymaga uruchomienie restauracji. Możesz skorzystać z naszego doświadczenia i uruchomić wymarzony lokal razem z nami. Wejdź w zakładkę franczyza i dowiedz się, dlaczego nasz pakiet franczyzowy, to przepis na sukces.

Powrót do listy