
Każdy właściciel restauracji marzy o tym, by prowadzić restaurację odnoszącą duże sukcesy. Jak wiemy nie udaje się to wszystkim. Nie jest łatwo wskazać powody, dla których niektóre restauracje odnoszą sukcesy, a inne nie, ale zwycięskie restauracje mają wiele wspólnych cech. W tym wpisie przybliżymy Wam 10 z nich.
-
Smaczne jedzenie
Jak wiemy, najważniejsze jest smaczne i dobrze przygotowane jedzenie. Jego cena powinna być dopasowana do rynku i klientów, do których jest skierowana. Ważne jest, aby Twoi klienci czuli, że zajadli dobry, satysfakcjonujący posiłek.
-
Rozsądne ceny posiłków
Restauracje mają różne przedziały cenowe, ale złota zasada głosi, że klienci powinni mieć poczucie, że koszt ich posiłku był uczciwy i rozsądny, nawet w luksusowych lokalach. Dlatego pamiętaj, aby proponowane przez Ciebie ceny były dopasowane do oferowanej jakości i możliwości finansowych Twoich klientów.
-
Dobra obsługa
Zwróć uwagę, że kelnerzy dobrych restauracji znają swoją pracę - są wydajni i potrafią doradzić klientom najlepszy wybór. Jedzenie podawane jest z minimalnym opóźnieniem, a po posiłku goście nie muszą walczyć o rachunek.
-
Dogodna lokalizacja
Wybierz odpowiednią lokalizację. Powinna umożliwić Twojej grupie docelowej łatwe dotarcie do Twojego lokalu. Odnosząca sukcesy restauracja typu fast food powinna znajdować się np. w popularnym centrum handlowym lub przy ruchliwej drodze, a wyrafinowana restauracja w ekskluzywnej, łatwo dostępnej dzielnicy. Zawsze należy upewnić się, że w okolicy są miejsca parkingowe dla Twoich potencjalnych klientów.
-
Gama napojów
Odnosząca sukcesy restauracje oferują zarówno najpopularniejsze napoje, jak i te, które zaspokajają bardziej specyficzne gusta. Chociaż napoję potrafią skomplikować kartę menu, z pewnością zadowolą klientów, którzy cenią różnorodność.
-
Gościnna atmosfera
Atmosfera w popularnych lokalach jest spokojna i przyjazna. Jeśli odtwarzana jest muzyka, to taka, która pasuje do charakteru lokalu. Głośność nie jest zbyt duża, dzięki czemu klienci mogą swobodnie rozmawiać. Z kolei personel pracuje tak, aby nie przeszkadzać klientom i nie tworzyć niepotrzebnego hałasu.
-
Higiena i czystość
Pamiętaj, że dobre restauracje są nieskazitelnie czyste. Miejsca dla gości należy często czyścić, ponieważ nic tak nie odstrasza klientów jak brudny stół. W odnoszących sukcesy restauracjach przestrzegane są odpowiednie standardy przechowywania i przygotowywania żywności, aby zmniejszyć ryzyko zepsucia żywności i wyeliminować ryzyko zdarzeń, które mogą zaszkodzić reputacji restauracji.
-
Umiejętności kierownicze
Za dobrymi restauracjami stoją dobrzy kierownicy. Tacy menedżerowie lokalu wykazują naprawdę dobre umiejętności zarządzania ludźmi, rozumiejąc, że zadowolony personel oznacza zadowolonych klientów. Dbają o to, by zespół był dobrze przeszkolony i bardzo dobrze ze sobą współpracował.
-
Wiedza i umiejętności kulinarne
Zarówno restauracje z wyższej półki, jak i te serwujące tańsze jedzenie odnoszą sukces, gdy w ich kuchni pracują prawdziwi pasjonaci sztuki kulinarnej. Wybierani są oni ze względu na swoje umiejętności, pomysłowość oraz umiejętność trafienia w gusta klientów. Odpowiednią wiedzę, o serwowanej ofercie posiadają również pozostali pracownicy, jak i kierownicy, co przekłada się na tworzenie najlepiej dopasowanego do gustów gości menu.
-
Ogólne doświadczenie
Celem restauracji, która odniosła sukces, jest zapewnienie klientom doskonałego ogólnego doświadczenia, które przyciąga ich z powrotem. Oznacza to, że wszystko koncentruje się na poprawie doświadczeniu klienta. Zarówno tym wynikającym z zaserwowanego posiłku, jak i atmosfery panującej wewnątrz. Dlatego zwróć uwagę, na każdy aspekt, który tworzy dobre doświadczenie.
i premia…
Możesz skorzystać z gotowego przepisu na odnoszącą sukcesy restaurację, jaki stworzyliśmy w sieci Krówka i Połówka. Wejdź na stronę FRANCZYZA i dowiedz się, jakie możliwości zyskasz, otwierając razem z nami wymarzony lokal.